projecten

Studiebeurzen

Het belangrijkste doel van de stichting is mensen ondersteunen in hun eigen ontwikkeling. Een zeer belangrijke bouwsteen om de eigen ontwikkeling mogelijk te maken en de horizon te verbreden is het volgen van onderwijs. Onderwijs in Malawi is beperkt toegankelijk voor Malawianen. Basis onderwijs is weliswaar gratis, maar niet verplicht en middelbaar onderwijs moet altijd voor betaald worden door (de familie van) de scholier. Hierdoor is middelbaar onderwijs voor velen niet bereikbaar.

Onze stichting wilt middelbaar onderwijs mogelijk maken voor gemotiveerde meisjes uit de dorpen van de regio Chikwawa, wiens familie dit zelf niet kan bekostigen.

Benieuwd welke meiden wij momenteel met een studiebeurs supporten? Klink op de knop hieronder!

Boven: Chisomo, Alinafe, Grace en Yankho. Beneden: Martha, Mary en Mwaiwawo